dimecres, 31 de desembre del 2008

Any Vell




Avui s’acaba l’any. Les revistes, els diaris, les ràdios i les televisions ens assageten amb resums del fets més importants del 2008, amb els personatges més destacats i amb profecies per el 2009, algunes de molt evidents i la majoria errades com cada any.

També nosaltres, els homes i dones que hem tingut la sort d’arribar fins aquí, despertem l’instint de fer repàs a l’any que se’n va i, sense capficar-nos-hi massa, recordem algun fet interessant o alguna oportunitat mancada. De l’any que s’acaba, com de la fira, tothom en parlarà segons l’hi hagi anat.

De tota manera, com sempre, són els poetes els que per damunt de les coses materials, ens donen el toc d’una altre dimensió de les coses.

Avui voldria acabar l’any amb un curt extracte d’un poema titulat „Any Vell“ i que va escriure el poeta manresà Ferran Puigdellívol i Corrons un 31 de Desembre fred i nevat.

El Ferran va néixer l’any 1919 i morí molt jove el 1941. Fou molt amic del meu pare i de la meva mare i sempre va fer part de les converses familiars, de manera que el meu modest homenatge està molt lligat a records de la meva infància.


„ El fred ve de lluny,
de molt lluny
i tanca totes les portes…

L’últim dia de l’any se’ns esmuny
amb un llençol de papallones mortes.“


Amics, bon any 2009 !

1 comentari:

Anònim ha dit...

No vaig llegir el teu post de final d'any fins avui.

Gràcies pel record del "tiet" Ferran, com sempre li hem dit nosaltres.

Bon any 2009

M. Pilar Torra Puigdellívol