dimecres, 4 de març del 2009

L'automòbil elèctric : un engany?



Demà dijous s'obre a Ginebra el 79 Saló de l'automòbil, un dels més prestigiosos d'Europa. No menys de 85 novetats mundials i europees estan anunciades.

En un moment on aquest sector es troba en una situació crítica, la majoria de grans fabricants està iniciant una campanya per introduir-nos el concepte de automóvil ecològic junt amb el de automóvil elèctric. Jo, que no soc del ram però tinc cotxe i en faig ús, estic una mica sorprés per l'abast de la propaganda i també per els dubtes que les afirmacions dels "experts" m'han creat.

Un dels problemes de la tecnología del nostre temps és la poca possibilitat d'acumular energía d'una manera eficient. Si tinguessin la capacitat d'acumular l'energia d'un llamp, per exemple, i després retornar aquesta energía segons el consum ho necessités, tindríem un gran problema resolt. Son molt milions de milions de kWh els que els llamps ens "regalen" cada dia arreu del món, i és una energía que no sabem aprofitar.

Tornant als cotxes, el fet de que siguin de tracció híbrida (motor d'explosió i motor electric segons necessitat) o només elèctrics em planteja la pregunta de la despesa ecològica: quina és la quantitat real de pol·lució que es produeix per fabricar les bateries dels cotxes elèctrics?. I quina és la que es produeix a l'hora d'eliminar les bateries o acumuladors fora de servei?. I com que els cotxes es carregaran amb electricitat : quin és el grau de pol·lució que es produeix per generar l'electricitat necessaria per carregar les bateries dels
cotxes.

Una vegada fet el càlcul total d'energies, i només llavors, començaré a interessar-me per l'automòbil electric ja que tinc la sospita de que s'està fent a nivell mundial un rentat de cervell per fer-nos canviar de dependència : ara el petroli, després l'electricitat.