dijous, 19 de novembre del 2009

Autonomia per l'aeroport del Prat


El nostre aeroport més important necessita amb tota urgència d’un canvi d’estructures o va camí de convertir-se en un aeroport de tercera categoria malgrat la nova terminal.

No cal explicar els detalls a tots els que són o han estat passatgers del Prat: manca de connexió amb el metro, deficient connexió amb el tren i l’estació de Sants, inacceptable „llançadora “entre les dues terminals amb grans pèrdues de temps i moltes altres deficiències que fan tremolar als viatgers habituals.

La desolació de la terminal „vella “ara que han inaugurat la nova, amb la majoria de botigues tancades, amb un enorme espai d’entrada totalment buit i on el cavall de l’escultor Botero sembla fins i tot prim no dona la millor sensació a tot estranger que arriba o surt.

És clar, dirà algú, és el terminal de les companyies de baix cost. Doncs no. Les dites companyies de baix cost han tractar l’aeroport del Prat molt millor que l’estatal Iberia, i el gran nombre de vols i de passatgers que arriben a Barcelona per Easy Jet o Air Berlin, per donar només dos noms, mereixen tot el respecte.

Ara diuen que Ryanair vol també arribar a Barcelona. Atenció!. Ryanair deixarà a finals d’any de volar a l’aeroport de Basilea perquè demanava privilegis amb les tarifes d’ús de l’aeroport i unes condicions a la baixa que la direcció de l’aeroport de Basilea no va acceptar.

L’única sortida viable per l’aeroport del Prat és l’autonomia total, desfer-se d'AENA i gestionar-ho tot de manera conseqüent i directa amb les companyies i no deixar-se arraconar com fins ara per privilegiar l’aeroport de Madrid.

Potser si comencem amb el Prat podrem demostrar que l’autogestió la podem portar a altres àmbits molt més importants, ens traurem molta pols del damunt i anirem ensenyant la imatge que realment tenim.

2 comentaris:

Gerard ha dit...

Estic totalment d'acord amb tu, la porta de benvinguda dels estrangers a Catalunya és l'aeroport del Prat, i ofereix una imatge molt lamentable, i des de Madrid, doncs ja els hi va bé.
Respecte a les infraestructures, tothom qui hagi volat a Zürich se n'adonarà de l'abisme que hi ha entre aquest aeroport i el del Prat.
Cal emancipar-nos de Madrid.

marcus ha dit...

Personalment no trobo que sigui una bona idea que Ryanair operi a l'aeroport del Prat. En primer lloc perque farà competència a Spanair que necessita els vols regionals per poder omplir en un futur els tan desitjats vols intercontinentals. I en segon lloc acabarà perjudicant als aeroports de Girona i Reus que veuran disminuir la afluència de viatgers que tenen en realitat com a destinació final Barcelona i la seva àrea metropolitana.

És molt necessari que l'aeroport del Prat es gestioni ell mateix per poder triar la politica de vols i companyies que més li interessi a Barcelona i a Catalunya