dissabte, 5 de maig del 2012

TV3 s'amaga

El tancament de TV3CAT, que permetia a una bona part dels 450.000 catalans que vivim a l'estranger estar informats de les nostres coses en la nostra llengua, suposa un estalvi de 830.000 euros l'any. Fent el compte de la vella, sortim a menys de 2 euros l'any cada català a l'exterior, de manera que és un estalvi que segurament estaríem disposats a "eixugar" amb una contribució monetària si ens ho proposessin. Un ens com TV3 ha de servir per defensar i mantenir els nostres valors, entre els que figura la llengua, tant maltractada a l'interior, i que ara volen esborrar a l'exterior. I amb l'excusa d'estalviar, tallen en sec la difusió dels programes de la televisió catalana arreu del món, com si no tinguessin altres possibilitats d'estalvi, començant per certs sous i per programes d'alt cost de realització i de poc interes general. Diuen els "savis" de TV3 que els programes es poden seguir per Internet de manera que ningú es pot queixar. El meu distribuïdor suïs de TV per cable, que entre els més de 150 programes d'arreu del mon em feia arribar TV3, l'ha substituït per ETB, la televisió d'Euskadi, que m'arriba ara junt amb TVE, Telemadrid i Television Canaria. Ja estic ben servit!. M'han vingut a la memòria unes paraules de l'Ovidi Montllor : " Hi ha gent a qui no agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no els agrada que es parle, s'escriga o es pense."