dimecres, 23 de juny de 2010

Xina ens envia els seus cotxes


Preparem-nos. La introducció dels primers cotxes xinesos a Europa és un fet. El mes de maig, l’empresa alemanya Daimler, mare de la Mercedes-Benz, va signar un conveni de col•laboració amb l’empresa xinesa BYD.

BYD, abreviació de «Build your dreams” que en traducció lliure és “Crea els teus somnis”, va ser fundada l’any 2003 i dona feina a 100.000 persones, entre elles uns 6.000 enginyers dedicats a la investigació i desenvolupament.

L’empresa es va iniciar en realitat l’any 1995 com a fabricant de bateries i parts per l’industria de la telefonia. Amb l’experiència de les piles van decidir entrar en el camp dels automòbils elèctrics i també híbrids. Exporten a 25 països i es disposen a ocupar una bona part del mercat europeu.

Els primers vehicles elèctrics ja estan arribant a Àustria i a Suïssa la cua de distribuïdors d’automòbils que volen la representació de BYD dobla les previsions. El Saló de l’Automòbil de Ginebra, un dels més prestigiosos del món, serà l’any 2011 el punt de sortida per «envair» Europa amb uns vehicles que disposen d’una alta tecnologia i d’uns preus que faran suar molt als fabricants de les nostres terres.

Persones com el inversor Warren Buffet o el cap de la Mercedes Dieter Zetsche destaquen l’alt nivell de tecnologia que BYD ha desenvolupat i que li ha permès de col•locar al mercat 450.000 autos l’any passat.

Europa ha d’anar pensant i decidint com pot mantenir el nivell de producció actual si els mercats es desplacen cap a la Xina a una velocitat i amb un nivell tecnològic que ningú s’esperava tan aviat. Em sembla que patirem molt.