dijous, 18 de desembre del 2008

L’enquesta sobre el cas Swiss



He vist a l’Avui.cat els resultats de l’enquesta sobre l’ús ( o el no ús) del català per part de la companyia Swiss. La gran majoria dels que han respost creuen que el govern català hauria d’haver intervingut a fons. Jo també ho crec.

El que m’ha sorprès és l’estil, el to, l’agressivitat dels comentaris a la enquesta que gent amb la cara coberta per un pseudònim han escrit.

Jo he comentat dins del meu blog els casos Air Berlin (el dia 19 de setembre) i el de Swiss (el 20 de novembre i el 15 de desembre).

El meu blog probablement es llegit per un nombre reduït però fidel de persones i, en tot cas, de persones amb un nivell de tolerància, de bona educació i de sintaxi molt millors que els d’alguns comentaris de l’enquesta. He rebut privadament bastants correus electrónics sobre els meus escrits del blog, correus que no surten publicats però que demostren les qualitats abans detallades.

No he fet sevir mai un to polèmic perquè no m’agraden els crits, ni les imposicions, ni els encegaments. Swiss ha de saber que ha comés un error al suprimir el català dels seus vols a Barcelona. „De Suïssa estant“ he fet també la meva part de queixa, mentre no amago el meu rebuig a tots els comentaris agressius i, al damunt, mal escrits.