dijous, 21 de maig del 2009

Avui faig festa!



Si,senyores i senyors. Avui faig festa amb doble motiu.

Primer, perquè a Suïssa és un dia festiu, la festa de l’Ascensió. Una de les festes d’origen religiós que tot el país celebra, tant els cantons tradicionalment protestants com els tradicionalment catòlics. No n’hi ha massa de festes «comuns» però s’han conservat i tothom està content. Les altres són Nadal, el dia de San Esteve, el divendres sant, el dilluns de Pasqua i el dilluns de la “segona Pasqua” o de Pentecosta.

El segon motiu és perquè sóc manresà i a Manresa, quan jo hi vivia, el dijous de l’Ascensió era festa i era fira. I una fira no s’oblida tan fàcilment, per molts anys que passin i que es passin fora de casa.

De manera que ja ho sabeu: avui estic recordant la fira de Manresa de la meva infància i joventut, alhora que gaudeixo d’un dia estiuenc amb la meva familia i amb el jardí ple de farigola, espígol, llorer i romaní que em recorden els nostres boscos i les nostres olors.